Stedentrip naar Londen

Al een paar jaar wilde ik ontzettend graag naar Londen. Een stedentrip! Het kwam er nooit van tot we begin dit jaar een vakantie wilden gaan boeken. Er kwamen wat opties langs maar het allerliefste wilde ik een paar dagen naar Londen. Mijn plan werd goedgekeurd door vriend en we boekten drie dagen in Londen met de boot heen en weer. Met de boot ja,  want alleen dat al vond ik een heel avontuur. Vandaag ga ik jullie de foto’s laten zien en vertel ik wat meer over ons tripje!

img-20160908-wa0078

Dag 1.

Op maandag avond vertrokken we met de boot richting Harwich, de haven. Daar kwamen we om half 7! ’s ochtends aan en vanuit daar gingen we met de trein naar Londen. Je snapt natuurlijk wel dat het heel vroeg was en we redelijk brak waren! In de ochtend met de trein naar Londen valt ook  niet echt aan te raden trouwens. Gigantisch druk en mensen zijn boos op je omdat je bagage bij je hebt.

We konden nog niet meteen ons hotel in dus gingen we in de tussentijd iets doen. Als eerste gingen we naar het Arsenal voetbalstadion. Die was redelijk dichtbij (45 mi. lopen). Ontzettend leuk om te zien en wat zijn stadions toch altijd groot!

img-20160906-wa0018

Na de foto’s en souvenirs gingen we weer op de weg terug en gingen we de buurt bij ons hotel verkennen. We zaten in Kings cross, ten noorden van alle bezienswaardigheden. Een mooie, drukke buurt! Vlak bij ons zat een mooi trein station.

img-20160906-wa0009

Het was ontzettend druk op het station, vooral op één plek in het bijzonder. Er stonden heel wat mensen om een winkel heen…

img-20160906-wa0020

Van Harry Potter! Je zag het Platvorm en daar kon je speciaal foto’s laten maken. Het stond helemaal vol met mensen maar de foto is nog goed gelukt! Er zat een Harry Potter winkel naast, heel leuk!

In de avond zijn we nog een stuk gaan wandelen naar het Londen Eye. Indrukwekkend om in het donker te zien met alle lampjes. Onderweg daarnaar toe zie je zoveel moois om je heen, zó leuk om door Londen te wandelen.

20160906_213450 De Big Ben was heel dichtbij maar helaas kregen we daar geen mooie foto van in het donker. Die moesten we met daglicht nog maar eens goed bekijken :).

Dag 2.

Een volle dag in Londen! Nog wat vermoeid van de dag ervoor besloten we op deze dag naar Oxford street te gaan. Dat wilde ik zo graag eens goed bekijken! Het was ong. 30 minuutjes lopen dus dat viel reuze mee. En het weer was top!

(Ik krijg mijn afbeeldingen niet gedraaid… sorry!!). Oxford street was gróót. En druk! En er werd op sommige stukken veel gebouwd, dat was jammer. Je kan er zoveel zien en er zijn zulke grote winkels! Het liefste wilde ik een kijkje nemen in de Disney winkel. En ook bij Boots en superdrug.

Van deze reuze Mickey moest ik een foto maken! Er staat ook nog een Donald Duck in de winkel. Een hele leuke winkel, jammer genoeg niks gekocht. Ik ging voor leuke Mickey Mouse spullen maar helaas waren er weinig. Meer van de moderne sprookjes! Wel heel leuk om eens te zien!

Na een hele dag rond gelopen te hebben op Oxford street en Regent Street waren we gebroken. We hebben in de avond alleen nog ergens pizza gegeten en zijn daarna terug naar het hotel gegaan.

Dag 3.

In de avond moesten we weer op de boot terug zitten. We hebben uitgecheckt bij ons hotel en hebben op het treinstation onze koffers laten wegzetten. Ongelooflijk duur trouwens, maar je moet wat! We hebben dat in de ochtend gedaan zodat we de rest van de dag nog lekker vrij hadden. We gingen naar Buckingham Palace en de mooie buurt eromheen!

20160908_122631

Helaas waren we net te laat voor de wisseling van de wacht. We zagen nog wel de parade weg gaan! Ontzettend druk was het maar wel heel mooi! Wat een groot paleis. Alles eromheen vond ik ook mooi! De wegen, gebouwen, parken! Zeker de mooiste buurt van Londen.

20160908_131320

Ik snap niet waarom hij ondersteboven is maar ik heb geen andere foto. Dit zijn de stallen! Ook weer een groot gebouw met een heel stuk land eromheen. Aan de andere kant van het gebouw staan wachters en ook paarden!

Hier dichtbij was Downing street. We herkenden de naam maar wisten niet meer waarvan. Eenmaal terug ontdekten we dat de Premier daar gewoon woont! Nu snappen we waarom het zo goed beveiligd was.. 🙂

20160908_110340

Dit vond ik een leuke foto. Mooie gebouwen en een typische bus op de voorgrond. Erg goed gelukt, al zeg ik het zelf.

20160908_133245

Op de weg naar Buckingham palace zagen we en ontzettend mooie skyline van Londen. Met de Londen Eye erbij. Op de terug weg zijn we daar nog even langs gelopen én hebben we een mooie  foto kunnen maken van de Big Ben.

En toen was het alweer tijd om terug te varen. Onze trein naar de haven had nog wat vertraging, klein beetje stress, maar het kwam allemaal goed.

We hebben veel gezien van Londen en wat een mooie stad is dat! Wel ontzettend druk en groot. Als je gaat moet je zeker even de bussen en metro’s uitzoeken. Dat hebben wij niet gedaan en hebben alles gelopen. En dat is vermoeiend! We moesten zeker een paar dagen bijkomen :). Maar we zouden zeker nog een keer terug gaan, om nog meer van Londen te zien.

Let wel op dat alles duur (iedergeval duurder dan hier) is. Even naar een Museum is al gauw over de 50 euro en je wilt natuurlijk alles zien. Dat word al gauw een dure grap! Ook als je gewoon wat koopt moet je eraan denken dat het in euro’s duurder is!

Liefs, Hannie

2 thoughts on “Stedentrip naar Londen”